יום ראשון, 15 בינואר 2017

הכישלון ראשון!




הניסיון הראשון - הכישלון הראשון


למה כישלון? כי הקמפיין הניב לי אפס תוצאות!
ממש ככה, ממש אפס תוצאות. להזכירכם התוצאות שאני חיפשתי הם הרשמות של אנשים, כלומר לידים. קבלתי מספר כניסות, אבל אפס לידים. מה שאומר שהוצאתי כסף מבלי להכניס. עשיתי עצירה לקמפיין עוד לפני שעבר שבוע מאז תחילתו, אבל לא ראיתי לאן זה יכול להתקדם ביומיים שהקמפיין רץ. ולכן קבלתי את ההחלטה ועצרתי את הקמפיין. 

להתחיל מחדש את הקמפיין

אז כמובן שאם משהו אחד לא הלך, זה לא אומר שמוותרים, נכון? יופי!
יש רק דבר אחד לעשות מהכישלונות שלנו, וזה ללמוד מה לא לעשות בעתיד. עכשיו אני מבין שמשהו בקמפיין שעשיתי, לא נעשה טוב, והספדתי כמה שקלים, אבל זה בסדר גמור, זה דמי לימוד מזעריים בשביל פתיחת עסקי. כאשר חושבים על כל אותם בעלי עסקים שמשכירים מקום, וקונים ריהוט, עובדים, סחורה, ריביות על הלוואות - כל זה, ועדיין לא בטוח שהם ישרדו את השנה הראשונה, והנפילה תהיה הרבה יותר קשה, מאשר השקעה של מאות בודדים של שקלים בחודש כדי להקים עסק באינטרנט ועם ההתמדה גם להצליח בזה.

אז אני מכין קמפיין חדש, ומנסה לעבור צעד צעד כדי לראות מה אפשר לתקן ולשפר. כרגע אני יודע שלתמונה ולפוסט הראשונה יש תפקיד אחד בלבד, וזה לגרום לאנשים להכנס אל הלינק של ההצעה שלי, וזאת המטרה היחידה שאני צריך לחשוב עליה כאשר אני בונה את הפוסט עצמו בפייסבוק.

לאחר שהם נכנסו ללינד - אל דף הנחיתה, המטרה היחידה של הדף נחיתה היא לגרום להם להשאיר את הפרטים שלהם בדף הנחיתה, ואני צריך לשים גם על זה דגש חשוב כאשר אני בונה את הדף נחיתה המיוחד לקמפיין. וכאן אני הולך לגלות לכם משהו יחסית חדש שפייסבוק השיקו לא מזמן. מדובר בקמפיין ממומן חדש שבו אפשר להכין טופס מילוי פרטים בעזרת הכלים של גוגל וליצור דף נחיתה מהיר בתוך פייסבוק. אחד היתרונות של המערכת הזאת היא שפייסבוק ממלא באופן אוטומטי את פרטי הגולש - אימייל, שם, טלפון וכו', וכל מה שנשאר לגולש זה ללחוץ "שלח", או הכפתור שמניע לפעולה והפרטים שלהם נשלחים אלי.

החסרון שביצירת קמפיין כזה הוא שלא ניתן להעביר את הגולש תהליך ארוך ולכן אינו מתאים לדברים "כבדים" יותר, שדורשים יותר זמן ויותר תהליכים להעביר את הגולש. לדוגמה אם ניקח דף נחיתה לקורס שעולה אלפי שקלים, כנראה שזאת תהיה בחירה פחות טובה, משום שהגולש צריך לעבור מספר דברים על מנת שהוא יסכים לשלוח את הפרטים שלו ולקבל החלטה.

אז בנתיים אני מכין לי קמפיין חדש בשיטת הלידים של פייסבוק, נראה איך זה נראה, איך זה עובד, ואני כמובן אעדכן אתכם ברגע שיהיו תוצאות ואספר לכם איך זה הולך. נותרו לי 16 ימים כולל היום להספיק ולהכין את הקמפיין ולראות רווחים ראשונים כבר החודש!

וכמובן שאני ממשיך ללמוד, ולצפות בסרטוני הלימוד שקבלתי עם הצטרפותי למועדון TO DO IT, יקח לי המון זמן לעבור על כל הסרטונים וגם לסכם אותם - משהו שאני מעדיף לעשות כדי שיהיו לי נקודות ציון לעתיד ואעבוד לפי צ'ק ליסטים, ואוודא שאני עובד באופן מקצועי ונכון ולא שוכח דברים בבניה של דברים שאני בונה עכשיו ואבנה בעתיד.
אני יודע שרוב האנשים שהולכים ללמוד משהו חדש - רובם לא מסכם ולא עובר על סיכומים, מתבסס על זה שהוא יזכור את הכל, אבל יש כל כך הרבה דברים שמתפספסים בין השורות, וזה מה שהופך מישהו אחד לחובבן ולאחר למקצוען, ואני בחרתי להפוך למקצוען בעולם השיווק שותפים!




כשלון:
זה יכול להוריד אותך למטה,
או שזה יכול להפוך
אותך לממש עצבני
עד כדי כך
שאתה עובד אפילו חזק יותר
כדי להיות מי שאתה יודע שאתה יכול להיות!

*אנונימוס






למעני ולמענכם,
המיליונר העירום.

 

6 תגובות:

  1. שלום, הבלוג והניסוי שלך מעניין, לא רשמתי את הפרטים משתי סיבות, אחד שאתה לא מזוהה, ושתיים שתמכור את הפרטים שלי לחברה מסחרית. למרות זאת אמשיך לעקוב ולקוות להצלחתך.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה על תגובתך, אני מעריך את זה מאוד.
      השארת האימייל זה למי שמעוניין להיות במעקב בכל רגע שאפרסם פוסט חדש.
      זה בסדר גמור גם להוסיף את הבלוג שלי למועדפים ומידי פעם להתעדכן, מבלי להשאיר את האימייל. :)


      *אגב, בתחילת דרכי קראתי על חוק הספאם ואני יודע שאסור לי להעביר את האימייל שלך לצד ג' ללא אישורך. אך זה בסדר גמור גם אם תשמור את הדף במועדפים ותכנס מידי פעם.

      מחק
  2. תודה, בנתיים מתעדכן כל כמה ימים ונהנה מהאינפורמציה. יש אפשרות לקבל תשלום רק על כניסות לדף הנחיתה ? אולי במקרה של הרבה כניסות ?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על התגובה!
      כן, יש אפשרות להרוויח פר קליקים - PPC - Pay Per Click.
      אם אתה גולש למשל באתר YNET ואתה רואה בצד פרסומות - אם תלחץ, YNET ירוויחו על הלחיצה שלך, גם אם לא שארת פרטים וגם אם לא ביצעת שום פעולה.
      זה מתאים בעיקר למי שיש אתר מאוד גדול עם הרבה גולשים שעוברים בו ביום - יום.

      לי עדיין אין אתר כזה, בעתיד אני כבר רואה שיש לי. :)

      מחק
  3. היי. המטרה שלך בהחלט אפשרית. לכתוב בלוג בזמן התהליך זו דרך טובה לסדר את המחשבות ולעבוד בצורה מסודרת. מהדרך שבה אתה מתנסח אפשר להבין שיש אינטלקט וכמו כן שיש הבנה של המאטרייה הבסיסית דהיינו איך לעשות כסף מאפיליאציה. אם אני יכול להציע לך הצעה אחת מאנונימי אחד לשני זה לשמור מרחק מכ-ל הקורסים והכנסים של היהודים הטובים בארצנו וגם בחו"ל להיות מאד סלקטיבי. אני מקווה שברור לך שמיעוט ה"מורים" בתחום עושה זאת בגלל שהוא קץ בעשיית כסף קל ומהיר ומרביתם כשלו בתור אפילייאטים. הם עושים שיעורים, או כנסים, או קורסים, בגלל שזו הדרך שלהם להתפרנס (בדוחק, אגב). חלקם לא מאד מוצלחים וחלקים נוכלים ורמאים. כל מה שיש במקצוע הזה הוא הגיון בריא. למי שאין את זה במילא לא יצליח, ולמי שיש את זה, לא צריך לשלם אלפי שקלים ושעות עבודה חשובות לקורס שילמד אותו איך לחשוב. זה בהחלט לא מדע טילים. בהצלחה. אגב, מה שאתה עושה עכשיו - ניסיון ראשון במעט מאד השקעה - זה סבבה לצרכים לימודיים, אבל אתה לא תוכל להתקדם בצורה מדודה ואורגנית אם המטרה שלך זה באמת לעבוד בתחום הזה ולהגיע להכנסות של שבע ספרות. ברגע שתראה או לפחות תחשוב שהדברים עובדים, תצטרך להשקיע כסף ולא מעט ממנו... אלא אם מצאת מוצר סופר ייחודי עם ROI בשמיים שאף אחד לא מכיר בצ'אנל ייחודי שאף אחד אחר לא מכיר, ואני לא חושב שיש דברים כאלו בשנת 2017.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה על התגובה ועל ההשקעה שבתגובה!
      זה לא מובן מאליו שמישהו ישקיע כל כך הרבה בתגובה לבלוג של אנונימי שמזדהה בשם המיליונר העירום. ;)

      אני חושב על זה כמו שאני חושב על כל עסק, במיוחד עסק שיירותי, אם מוסך "דפק" אותי, והוצייא ממני כסף ללא סיבה נוספת. אני עדיין לא חושב שכל המוסכניקים הם כאלה. ויש את החלק שכן מרמה אנשים ויש את החלק שפועלים באופן ישר.
      ואני מודע שגם בתחום של תעשיית הכסף יש נוכלים ויש כאלו שהולכים בדרך הישר, אני מקווה שהגעתי למקום טוב כדי ללמוד את התחום ולהתחיל קצת להתנסות בו ולהבין מאיפה מתחילים. והעדפתי לשלם למישהו שמסדר לי את זה במקום אחד מאשר לחפש סרטוני הסבר ברחבי האינטרנט ומאתרים שונים ואז לחבר הכל ביחד.
      ואני לא אומר שלא יכלתי לעשות את זה, אני בטוח שהייתי יכול, אבל זה כנראה יקח לי יותר זמן, ואני צריך לעמוד במטרה לא קטנה. :)

      בכל אופן אני תמיד אעדכן כאן ואפרט מה אני מקבל ואם זה עוזר לי להתקדם או שפניתי למקום אחר ללמוד ממנו את התחום של שיווק שותפים.

      האם אתם עוסק בתחום השיווק כמקצוע עיקרי שלי? (נראה כי אתה מבין בתחום.)

      תודה רבה!

      המיליונר העירום.

      מחק