יום ראשון, 22 בינואר 2017

עבודה מהבית - מה זה באמת אומר?


מה זה באמת אומר עבודה מהבית?

(נכון שהתמונה ממחישה עבודה מהבית?)


הרבה אנשים מרבים להתבלבל בין המשמעויות השונות, ואני היום מקדיש את זמן הכתיבה שלי כדי לפשט עד כמה שאפשר את המושג "עבודה מהבית" לפי איך שאני רואה את זה.
בתכלס מה שהמושג הזה אומר זה שהעבודה מתבצעת דרך המחשב שמחובר לאינטרנט, וזה יכול להיות לרוב מכל מקום בעולם. ובימינו, עם קדמת הטכנולוגיה, יש יותר ויותר מקצועות שניתן לבצע אוותם דרך האינטרנט, ואין שום צורך להגיע למיקום מסוים כדי לעבוד, ולכן אפשר לבצע את העבודה מהבית.

יש המון הצעות עבודה מהבית שחברות שונות מציעות, חלקן מציעות משרת שכיר, חלקן עובדות מול עצמאיים (קבלנים), וחלקן עובדות מול חברות גדולות. אלה חלק מהעבודות שניתן לעבוד מהבית:

תחומים בהן מוצעות עבודה מהבית:

תכנות -

תחום גועש וצומח יותר ויותר עם השנים, המון היי - טקיסטים שעובדים כשכירים או כעצמאיים עבור חברות, יכולים לבצע את העבודה מהבית או מכל מקום שירצו. חלקם גם צריכים להיות קרובים ללוקיישן של החברה עבורה הם עובדים, אם זה לישיבות או פגישות מידי פעם.

רשתות -

אני מכיר אישית מספר אנשים שעובדים כמנהלי רשת, ובכל מיני מקצועות שקשורים לזה, והם מבצעים את העבודה דרך האינטרנט ומהבית.

שיווק -

ככל שיש יותר עסקים - קח הביקוש לשיווק גדל. כיום, רמת החשיפה אל מול עלויות הפרסום הרבה יותר משתלמות מפרסום באמצעיים שהם מחוץ לאינטרנט. וזאת הסיבה שהאינטרנט הפך לזירת השיווק הכי גדולה שיש היום. יש בתחום הזה מעצמאיים שנותנים שירותי שיווק לעסקים קטנים ולחברות גדולות, ועד חברות שמעסיקות שכירים שעושים את העבודה מהבית. (כמובן שיש גם חברות ענק שמעסיקה מאות עובדים במשרדים שלה, אך אני רוצה להשאר בגדר עבודה מהבית, ולא לסטות לעבודה במשרד)

ועוד המון שירותים נוספים -

בתחום עריכת  סאונד ו/או וידאו, תרגומים, בניית אתרים, לימודים, קורסים (יש המון מורים שמלמדים דרך האינטרנט את התלמידים שלהם ובעצם מבצעים את העבודה מהבית), ייעוץ, ועוד המון! אם אתם רוצים לראות כמה דוגמאות קטנות של אנשים שמוכרים שירותים, תבקרו באתר FIVER.

עבודה מהבית כעצמאיים

כאן אני רוצה לדבר על דרכים בהם ניתן להיות עצמאיים ולעבוד מהבית ושניתן ללמוד ולעשות:

מילוי סקרים - יש המון אתרים באינטרנט שמוכנים לשלם עבור זה שתמלאו כל מיני סקרים. אני חייב להודות שזאת אחת השיטות שגם אני ניסיתי בהתחלה, ומעולם לא עברתי את ה - 100 שקל, ובזבזתי המון זמן על למלא את הסקרים. אני באמת חושב שזאת אופציה מאוד גרועה לעשות ממנה כסף.

שוק ההון - גם נחשב לפי דעתי לעבוד מהבית מהסיבה שעושים את העבודה הזאת דרך האינטרנט, ואפשר לעשות את זה מכל בעולם. הרבה חושבים שזה הימורים ושזה מסוכן, ואני חייב להגיד לכם שהבורסה זה בדיוק ההפך. מי שיודע לקרוא את הבורסה, ועושה מחקרים ובדיקות ולומד את זה, יכול לעשות מזה כסף מאוד טוב. ואני מכיר כמה אישית שכבר שנים לומדים, והשקיעו (בכוונה השקיעו - ולא הפסידו) המון כסף על לימודים וניסיון, והיום הם למדו את העסק והם מרוויחים מעל הממוצע. המלצה שלי - אם אתם הולכים על זה - תלמדו את זה כמו שצריך!

כתיבת תוכן - יש מספר אתרים בארץ, ומלא אתרים בחו"ל שמשלמים לאנשים שכותבים מאמרים. יש מקומות בהם משלמים לפי מאמר, ויש מקומות שמשלמים לפי הפופלריות שלו, כלומר ככל שיותר אנשים יקראו את המאמר שלכם, ככה תקבלו תגמול גבוה יותר.

פתיחת ערוץ ביוטיוב - בדיוק כמו בסעיף של כתיבת תוכן - התגמול יהיה לפי הפופלריות של הסרטונים שלכם. יוטיוב מחלקת בערך 55% מההכנסות שלה מפרסומות לבעלי הסרטונים, ומדובר בהמון! אי אפשר להעריך בדיוק כמה צפיות זה כמה דולרים, אבל יש איזו שמועה שאומרת ש - 1,000 צפיות שוות 1$. אם נחשב מיליון צפיות = 1,000$. אני מכיר מספר ערוצים שמוציאים פעם בשבוע סרטון שמגיע לכמה מיליונים טובים. המלצה שלי, אם אתם הולכים על זה, תפנו לקהל בחו"ל, ולא לקהל ישראלי - הוא מאוד מצומצם.

שיווק - הנושא העיקרי שהבלוג שלי עוסק בו, ואני דיי מסביר לאורך כל הבלוג על מה זה שיווק וכיצד אפשר לעשות מזה כסף, ולעבוד מהבית. זה מאוד פשוט: תחשבו שאני הולך לבעל המכולת ומציע לשווק לו את המכולת, וכל לקוח שיגיע מהשיווק שלי ויקנה במכולת, אני אקבל 10% מהסכום שהלקוח קנה. בעל המכולת מסכים, וברגע שאני עושה עבודה נכונה - לקוחות יגיעו וישלמו. ואני ארוויח. לגבי כל אלו ששאלו: "איך בעל המכולת יודע שהלקוח הגיע מפרסומת שלי?" התשובה היא מאוד פשוטה - אנחנו בשנת 2017, והטכנולוגיה התפתחה פלאות, והיום זה בדיחה לעשות מעקב אחר לקוח שראה את הפרסומת שלי ולחץ עליה, ומכאן הוא מסומן במערכת כהפניה שלי.

הקמת עסק אינטרנטי - המון אנשים בעלי ידע בתחום מסוים, יכולים להקים עסק אינטרנטי בתחום שהם מתמצאים בו, וללמד אותו באינטרנט לאנשים שמעוניינים לרכוש את הידע הזה. למשל, אם אני יודע לנגן על גיטרה ממש טוב, ואני רוצה ללמד אחרים - אני יכול להקליט סרטוני לימוד שלי - מלמד לנגן על גיטרה, ממש להכין פרקים ושיעורים, לעלות אותם לאתר, ולמכור אותם כקורס ללימוד גיטרה באינטרנט. ואני זה שבונה את הקורס ומוכר אותו יכול לעשות את כל העבודה מהבית. אני יכול להקליט את הסרטונים מהבית, אני יכול לערוך אותם מהבית, לבנות את הקורס באינטרנט מהבית, ולמכור אותו.

כאן אני רוצה לתת דוגמה יפה ל - 2 עצמאיים שעובדים מהבית ועושים בינהם שיתוף פעולה. האחד עצמאי שמתמצא בנדל"ן ועוסק בתיווך נדל"ן, בנה קורס אינטרנטי עם סרטונים מוקלטים שבו הוא מלמד אחרים תיווך ומכין אותם למבחן תיווך (כדי לקבל רישיון תיווך על פי החוק צריך לעבור מבחן בנושא). לאחר שהוא הכין את הכל הוא עושה שיתוף פעולה עם עצמאי שעוסק בשיווק ומשלם לו על שיווק הקורס שלו. הוא יכול לשלם לו לפי מכירה, לפי ליד, מה שהם יסגרו. מה שיפה שהם עובדים באינטרנט ומבצעים את העבודה מהבית, והם אפילו יכולים לתקשר עם סקייפ.


מה אני חושב על עבודה מהבית?

אני חושב שלשם העולם הולך. אין באמת צורך להגיע למשרד לעשות את העבודה במחשב של המשרד, אם ניתן לעשות מהבית דרך האינטרנט. אני לא יודע אם רוב האנשים כן רוצים להיות עצמאיים או לא, אני לא אעסוק בזה. אבל אני כמעט בטוח שהרוב מעדיפים לעבוד מהבית, ולא לעבוד מהמשרד, בין אם הם שכירים ובין אם הם עצמאיים. ככל שאנחנו מתקדמים בשנים העולם נהיה יותר ויותר מהיר, הכל צריך לפעול מהר. ונהיגה למשרד - זה בזבוז זמן. ואם תסתכלו בסטטיסטיקות אתם תראו נתונים מזעזעים של כמות השעות שאזרח ממוצע בישראל מעביר בנהיגה בשנה שלמה, תסמכו עלי - זה המון! תחשבו לכמה דברים אחרים היה אפשר לנצל את הזמן הזה. בנוסף גם כשעובדים מהבית יש את הקרבה למשפחה, ומי שקורא את זה ויש לו ילדים יודע על מה אני מדבר. ואני בטוח שלהרבה אנשים יש המון תחביבים שהם מזניחים בגלל חוסר זמן. בנוסף שאלה מעניינת שאני רוצה לעסוק בה:

האם עבודה מהבית נחשבת לקלה?

חד משמעית אני אומר שלא! עבודה מהבית זה יותר קשה מעבודה במשרד או במקום קבוע של עבודה. יש הרבה יותר קשיים שצריך להתמודד איתם ובטח אם אתם עצמאיים. כשאתם עצמאיים ועובדים מהבית אתם צריכים לדאוג להביא אליכם עבודה טובה, אתם צריכים לדעת לשווק את עצמכם או את העסקים שאתם משווקים (אם אתם בחרתם לעסוק בשיווק כמוני), ואתם צריכים לדאוג ללקוחות כל הזמן, לדאוג למיסים. יש המון אתגרים. אבל מי שמוכן להתמודד איתם, כמוני, יצליח להגיע להגיע למטרה של גם עבודה מהבית, וגם מעל הממוצע, והמעטים שיעשו את מה שאחרים לא מוכנים לעשות יגיעו לטופ של ההכנסה - וכמו בכל עסק: מעטים אלו שמרוויחים המון ורבים הם אלה שמרוויחים קצת.
כמה אתם תרוויחו? זה תלוי אך ורק בכם ולא באף אחד אחר, כל מה שתספרו לעצמכם זה תירוצים - רק אתם יכולים להיות אשמים אם לא הרווחתם כמה שרציתם, ברגע שתפנימו את האידיאולוגיה הזאת, אתם תדעו איך רק ורק להסתכל על הטעויות שלכם ותדעו מה לתקן ופשוט תנסו שוב!


למעני ולמענכם,
המיליונר העירום.












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה