יום שבת, 21 בינואר 2017

עצרתי את הקמפיין שלי



שיווק הקמפיין שלי בפייסבוק הופסק

אז לאחר שעברו 6 ימים שבו הקמפיין הממומן שלי רץ, החלטתי לעצור אותו ולעשות "חושבים מהתחלה".
עד כה הוצאתי על הקמפיין 55.74 ש"ח, וקבלתי תוצאה של 2 לידים בלבד! אותם 2 לידים שהגיעו לי בתחילת הקמפיין. כנראה שמשהו בקמפיין לא טוב, וזאת הסיבה שהפסקתי את הקמפיין לאחר 6 ימים, ולא אחרי שבוע. אני שם לב שהקמפיין לא מביא תוצאות שקרובות אפילו לכיסוי עלויות הפרסום.

אל תעשה קמפיין לידים בפייסבוק!

זה הטיפ שקבלתי אתמול... ביקשתי ממישהו שיבחן את הקמפיין הממומן שעשיתי, והוא אמר לי שאין שום סיבה להשתמש בקמפיין לידים של פייסבוק. הוא חדש ונראה מגניב - אבל לא מביא תועלת כל כך. הבחור נראה לי דיי אמין, אז אני מחליט להקשיב לו. והפעם לעשות קמפיין שהוא המליץ לי עליו, שזה נקרא "קמפיין המרות".

קמפיין המרות ממומן בפייסבוק

קמפיין המרות ממומן בפייסבוק הוא בעצם קמפיין שעובד על פי המרות שאנחנו רוצים שהגולש יבצע באתר שאליו אנחנו שולחים את הגולש דרך המודעה בפייסבוק. במידה ובלבלתי אתכם אני אעשה בזה סדר:
גולש נמצא בפייסבוק -> ראה את המודעה שלנו -> לחץ על הלינק -> נכנס לאתר -> מבצע פעולה מסוימת באתר (שהופכת להמרה).
הפעולה יכולה להיות הרשמה / הורדה / ביצוע חיפוש / מעבר לדף אחר באתר, וכו'... ואפשר להגיד לפייסבוק שיעקבו אחר ההמרות האלו, ולדעת לממן את תקציב הפרסום לפי ההמרות שקבענו לקמפיין.

המטרה שלשמה אני הולך להשתמש בקמפיין המרות הוא כדי לעקוב אחר הגולשים שנכנסים אל דף הנחיתה שלי (שמציעה אודישן לבית ספר למשחק), ולעקוב אחר ההמרות של אותם גולשים שהופכים להיות לידים. 

אז איך תכלס עושים קמפיים המרות ממומן בפייסבוק?

את האמת, אין לי ממש מושג כרגע, אבל אני הולך בקרוב לדעת בדיוק מה צריך לעשות בשביל שזה יקרה. לפי מה שעברתי כרגע, מה שאני צריך לעשות כדי שזה יעבוד זה להכין דף נחיתה (שגם את זה אני הולך ללמוד איך אני עושה), ולאחר שיש לי דף נחיתה מוכן אני הולך למנהל המודעות של פייסבוק. ואז אני מייצר לי קמפיין המרות ממומן. הם מביאים לו קוד שאני צריך לשים בדף נחיתה. מדובר בקוד HTML שאני מכניס מאחורי הקלעים של דף נחיתה. בשפה היותר מקצועית, לפי מה שהבנתי, קוראים לזה "פיקסל", כלומר זה קוד מעקב לדברים שאני רוצה לעשות.

ומה זה פיקסל לכל הרוחות?

פיקסל זה קוד מעקב שאנחנו מכניסים באתר שלנו או בדפי הנחיתה / מכירה ובכך יש לנו מספר סוגים של מעקבים אחר הגולשים. אני למשל הולך להשתמש בקוד הזה כדי לשמור לי את הקהל שרק נכנס לדף (ולא ביצע שום המרה לליד), ואז אני יכול לחשוב האם אני רוצה להמשיך לפרסם רק למי שלא נכנס (ולהציק לו קצת), או שאני אומר לפייסבוק לא לפרסם להם יותר כי הם קהל לא רלוונטי, וכדי למנוע חזרה על לידים שנכנסו אל דף המכירה ולא הומרו ללידים.

ומצד שני אני יכול לעקוב אחר הלידים שכן הומרו לליד, ולדעת כמה עולה לי הקמפיין לפייסבוק על פי ההמרות שלי, ולשמור את הקהל יעד שכן רשם את הפרטים שלו (לצרכים מאוחרים יותר, ואם תהיה לי הצעה נוספת בתחום הזה).
אפשר להשתמש כאן בהמון יצירתיות, ולחשוב מה המטרה שאנחנו רוצים ולפי זה לבנות את הקמפיינים שלנו כדי להצליח יותר בתחום השיווק שותפים.

סיכום זריז

בגלל שאין לי הרבה זמן כרגע להמשיך ולפרט על זה, ואני חייב לעבוד על זה ולגרום לקמפיין הזה לעבוד כדי להספיק להיות ברווח כלשהו עד סוף החודש, ולא נותר לי עוד הרבה זמן אני חייב לתת בזה "פוש" רציני ולמצוא את המסלול הנכון ולעזר באנשים הנכונים שיעזרו לי לעשות את הקמפיין הזה בצורה הטובה ביותר שיש. אעלה את הקמפיין היום בערב (אם אספיק להבין איך עושים את זה נכון), ובמידה ולא אספיק - מחר זה הדד - ליין שלי להקמת הקמפיין הזה ולתת לו לרוץ.


למעני ולמענכם,
המיליונר העירום.










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה